Jan-SJan-SVoor de schepen die we nu hebben zijn er nog diverse andere schepen geweest. De senior van de firma is destijds op 17 jarige leeftijd begonnen op een beunschip ook Jan-S genaamd. De Jan-S was 565 ton en in 1957 gebouwd in Kampen.
Inmiddels gesloopt.

 

 

 

 

 

 

 

Daarna ging hij op de Johanna varen. Geen beunschip meer maar een vrachtschip, toen nog met houten luiken, die we later hebben vervangen door een aluminium kap.Op dit schip is een nieuwe generatie Snoei op geboren. De Johanna is gebouwd in 1955 bij van Duyvendijk te Krimpen a/d IJssel. Was 565 ton en voorzien van 200 pk Industrie. De motor staat er nog steeds in en het schip ligt sinds enkele jaren bij het marinemuseum in Den Helder.


 

 

 

 

Na een aantal jaren aan de wal als controleur en ijkopnemer kwam er toch weer een schip, een beunscheepje de Danielle. Het moest die afmetingen hebben om in de Ketelsluis bij Dronten te passen. We hadden vast werk op Dronten. De Danielle is een scheepje met een turbulente geschiedenis en vaart nog steeds het water dun. Het is in 1957 gebouwd in Duitsland voor het vervoer voor een melkfabriek. Heeft daarna gezonken gezeten en in 1968 omgebouwd tot beunschip. Later ook nog zelfzuiger geweest en schelpenzuiger. 

 

 

 

 

 

Daaropvolgend is de Danielle verkocht voor de Zuiderzee. Zelfzuigend beunschip van 800 ton gebouwd in 1970 bij scheepswerf "De Kil" te Dordrecht.
In 2000 verkocht naar Londonderry waar hij nu nog vaart onder de naam Argus.

 

 

 

 

 

Jan-SJan-SIn 2001 werd de Jan-S aangekocht.  Zie link "schepen". 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZuiderzeeZuiderzeeEn kort daarop kwam de Babas 2 erbij die weer Zuiderzee werd genoemd. Gebouwd in 1957 te Neckarsulm. 910 ton met 540 pk Detroit diesel.
In 1968 omgebouwd tot beunschip.
 

 

 

 

 

 

 

 

MistralMistralDe volgende aankoop werd de duwcombinatie Mistral/Zuiderzee 1. De duwboot is gebouwd in Speyer, 2 Cummins samen 1020 pk.
De boot was vroeger een monopoolboot, in gebruik op de duitse kanalen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zuiderzee 1Zuiderzee 1Bij de duwboot kochten we ook een duwbak, Zuiderzee 1.
De bak had 2 beunen, samen 3000 ton en voorzien van een kopschroef.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MistralMistralEnkele jaren later werd de duwcombinatie verkocht en werd er de huidige Mistral voor gekocht.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PassaatPassaatVrij kort daarna werd ook de huidige Passaat erbij gekocht.
De Jan-S was al eerder aangekocht waardoor de vloot nu uit 3 schepen bestaat.